Startti-boosteri

Päivitys 20.12.2015

Fiat Scudon käynnistys.

Laiton Scudoon vanhan akun jolla mittarinvalot sytty, mutta starttia se ei jaksanut pyörittää.

Starttiboosteri kiinni ja ensimmäinen parin sekunnin yritys ei tuottanut tulosta eikä toinenkaan, mutta kolmannella lähti paku käyntiin.

Mitenkään räjähtävän rajusti ei moottori tuolla pyörinyt vaan enemmänkin laiskanpuoleisesti, mutta mikä tärkeintä käynnistys kuitenkin onnistui.


——————————

Päivitys 29.11.2015

Ei mitään niin huonoa ettei jotain hyvääkin. Vaikka boosteri pimensikin muuten niin hyvin toimineen  Ankerin varavirtalähteen eikä tämän avulla läppäri pysynyt päällä edes 10 minuuttia niin prätkän käynnistyksessä se toimi. Laitoin prätkääni jonkun vanhan akun jossa ei ollut virtaa edes pyöräyttämään konetta, mutta Boosterin kun laittoi akkuun kiinni niin Ducati herkesi tulille.

Ja sen pimentyneen Ankerin akut olivat Samsungin hyviä akkuja joten purin Ankerin ja otin ne akut talteen ja siirsin ne tyhjään kiinalaiseen varavirtakoteloon, joten tappiot eivät ole suuren suuret.

Alla video Ducatin käynnistyksestä


Päivitys 24.11.2015

En ole vielä päässyt kokeilemaan kapistuksen starttiboosteriominaisuuksia, mutta KIERTÄKÄÄ KAUKAA MOINEN PASKALÄJÄ, kertakaikkiaan surkea laite jolla on myös muita laitteita tuhoava vaikutus.

No ei kampe nyt välttämättä ihan surkea ole. Ottaa vaan pattiin kun kokeilin ladata tällä Ankerin varavirtalähdettä sillä seurauksella, että Anker pimeni. Syytä pimenemiseen en tiedä eli oliko syy Ankerissa vai tässä startti-boosterissa. Purin tapahtuman jälkeen sen Ankerin ja akut oli ihan kunnossa olevan oloisia, mutta se siitä kyllä tällä vekottimella ainakin autot käynnistää ja saa kännykät ladattua.

————————

Ostin startti-boosterin, ihan vaan siksi, että olen aina sellaisen halunnut.

Toki mulla on liian suureksi paisunut auto- ja prätkäkokoelma, jotka seisoo vuorollaan suurimman osan vuotta ja käyttöönotettaessa akut on aina vähän heikossa hapessa ja käyntiin laitettaessa on pitänyt ladata akku tai ottaa käynnistysvirta toisesta autosta.

Ja tarkoitus olisi, että nyt niitä laitteita starttaillessa ei tarvitsi muuta kuin tämä startti-boosteri taskuun ja laitteita käynnistelemään.

starttiboosteri3

Kampe painaa vain 336grammaa, joten pieni epäilys boosterin toimivuudesta vajaan vuoden seisonutta, kaasuttimella varustettua 2-sylinteristä prätkää käynnistettäessä alkoi hiipua mieliin. Nokia Lumia 1320 painaa 274g ja 5200mah 11.1v lipoakku 324g.

Ominaisuuksia boosterissa toki on eli voltteja saa ulos 12, 16 ja 19 sekä auton starttiulosotto 12v. 2 USB-porttia ja led-valot on sekä sinipuna-led vilkutus. USB-adapteristä löytyy pari pikku-usb liitintä sekä pari muuta puhelinpäätä.

Parin viikon sisällä laitetta olisi tarkoitus testata tositoimissa kun 1/2 vuotta seisonut prätkä ja vähän pidempään seisonut h-auto pitäisi laittaa tulille.

starttiboosteri1

starttiboosteri5

Mainokset