Vituiksha se taas meni

Tilasin ilmakuvaushommiin multikopterin, mutta vituikshan se taas meni.

Kohteena oli tommonen Walkeran QR350 kopteri ja sen pro versio. Ulkomailta tommosia olisi ollut tarjouksissa veroinen ja kuluineen reippaasti alle kolmen sadan euron, mutta kun kotimaastakin oli tarjolla kyseinen kopukka 300e niin tilasin sen MultiCopterCentteristä.

Muutama päivä meni ja kopukka oli postista noudettavissa ja ei muuta ku paketti auki ja kopteri lentoon paitsi, että paketissa oli perusversio. Paljoahan noilla ei eroa ole eli lähinnä pro:ssa isompi akku ja isompi akkukotelo ja aivoissa eri ohjelma sisässä tjsp….

Joten ei muuta ku palautusta väsäämään. Kyseisen kaupan sivuilla oli ohjeita palautukseen:

”Asiakas voi käyttää tuotepalautuksissa Dynamix Oy:n Itellan asiakasnumeroa jos palautus painaa yli 2 kiloa ja alle 2 kilon palautuksissa kirjoittaa osoitekorttiin ASIAKASPALAUTUS, jolloin Multicoptercenter.com vastaa kuluista.”

Joten postia kauppaan ja asiakasnumeroa kyselemään. Vastaus oli:”Emme nouda tuotepalautuksia postista ja EU sääntöjen mukaisesti tuotteen palautuksen kustannuksesta vastaa asiakas ja tuotteen tulee olla uutta vastaavassa kunnossa ja alkuperäisessä paketissa. Kun tämä kunnossa – teemme hyvityksen maksusta!

Eli maksa ite se ovellepaketti niin saat 300e takaisin. No reilu kakskymppiä tässä taas meni kotimaisen kaupan tukemiseen. Olis pitäny tilata vaan suoraan ulkomaankauppiailta.

No kokeilen vielä kerran kotimaista kauppiasta, mutta nettitilaukset saa nyt kotimaasta jäädä väliin. Naapurikylässä(Herttoniemi) on tuo Valkeran perusmalli 250e:n hintaan kaupan eli josko sitä pärjäis pienemmällä akulla eli lentoajalla.

Kyllä on kotimaisilla verkkokauppiailla vielä paljon oppimista ulkolaisilta virkaveljiltään. Tai no, ei nyt pidä kaikkia kauppiaita surkeistaa jos jotkut eivät hommaa hallitse.

Esimerkkinä vaikka Raahelainen Kuva Lenita, jolta aikoinaan ostin adapterin EF-linsseille XL-videokameraan. Kaupat saatiin sovituksi klo 14:00 tiistaina. Tiistaina klo 16:00 tuli e-maili, että adapteri on postitettu ja keskiviikkona klo 11:30 se oli Espoon postista noudettavissa eli alle 24 tuntia kaupoista oli ostos asiakkaan hyppysissä Espoossa. Vai että posti on hidas tai kauppiaat ei saa pakettia liikkeelle. Ei koske ainakaan Raahe-Espoo postia eikä Kuva Lenitaa Raahesta nämä kolme toimijaa paketinsiirtoketjussa saivat aikaan nopeimman toimituksen ikinä.

23.7.

Kaupasta tuli e-maili, jossa kertoivat, että ”nettikundit” oli jättäny päivittämättä uudet toimitusehdot, mutta että uudet ehdot päivitetään välittömästi.

Ja nyt siellä onkin jo uudet ja paljon entistä paremmat ehdot sillä palautukset voi jättää postin ovelle,

qrtilaus5

helppoa eikö.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s