Versyksen huoltopäivä

5.7.2015:

Pyörän huoltohistoriasta ei ole tietoa, huoltokirjan viimeinen merkintä on reilu 10000km sitten ja öljy näytti aika mustalta, joten öljyn ja suodattimen vaihto oli selviö. Varsinkin kun pyörän huoltoa oli hivenen laiminlyötä tai ainakin viivytetty. Eturattaan tienoille oli kertynyt julmettu määrä ketjurasvaa, ketjut löysällä, etupäänstefat vuoti, joten oli jopa pienoinen yllätys etteivät ne vanhat öljyt olleetkaan niin mustat kuin olin aavistellut. Öljyillä oli varmaankin ajettu vain tuhat tai pari tuhatta ja vanha suodatinkin näytti ihan ok:lta. Mutta kun edellisestä vaihdosta ei ollut tietoa niin ne kuitenkin vaihdettiin. Kuten myös jarrunesteet vaikka nekin näyttivät olevan kunnossa.

uudetoljyt Uudet öljyt sisässä.

Myös keulaöljyt vaihtoon sillä ne stefat pitää uusia niin samalla ne öljyt vaihtuu. Jäähdytysneste näyttää tuoreelta, joten sitä en vaihda.

Irottelin katteita ja pääsin näkemään kaadon aiheuttamia vahinkoja paremmin ja kaikki näytti hyvältä eli mitään kiinnityspaikkojen murtumisia, vääntymisiä tai muita vaurioita ei näkynyt. Myöskään katteet eivät olleet menneet kaadossa pirstaleiksi vaan kärsineet lähinnä pintavaurioita.

Äänenvaimentimessä oli lommo ja vaimennin ei ollut oikeassa asennossa eli oikeassa paikassa ja oletin, että sen kiinnikkeissä olisi vääntymisiä tai muita ongelmia. Mutta putkisto näytti paremmalta kuin olin luullut. Kiinnikkeet eivät olleet vääntyneet eikä mitään isompaa vikaa ollut näkyvillä ja se vaimennin asettui lopulta omalle paikalleen kun ensin irrotin sen ja laiton takaisin paikalleen vähän liitoskohtaa naputellen.

vaimennin Äänenvaimennin omalla paikallaan.

Eturatas näyttää kuluneelta eli se menee vaihtoon, ketjut näyttävät ihan ok. kuntoisilta, mutta kun multa löytyy Versykseen sopivat ketjut niin taidan vaihtaa nekin ja varmaankin myös takarattaan, mutta katsotaan tätä myöhemmin.

ketjurasvat1 ketjurasvatOlipahan aika läjä ketjurasvaa eturattaan kotelossa, ei ole aikaisemmat kuskit paljoa putsaillu paikkoja. Moottori oli siisti, joten oli pieni ylläri kun eturattaankopan aukaisi.

Sivuseisontatuki oli väljä ja sitä pitää vähän korjailla ja koitan laittaa sinne prikan josko se sillä asettuisi, sopivaa prikkaa ei tallilta löytynyt eli se jää huomiseen.

Laitoin takasvingiin lankarullat niin saa takapukin paremmin asettumaan paikoilleen. Vaikkapa helpottamaan ketjujen rasvausta tai muuta huoltoa/remonttia, koska keskijalkaa ei tästä mallista löydy.

Ohjauslaakerit olivat löysällä , mutten ehtinyt niitä vielä sen enempää katsella eli jää huomiselle samoin kuin etupään stefojen vaihto.

Eli hyvältä näyttää, ongelmia saattaa olla tiedossa vain etuteleskoopit eli jos öljyvuoto johtuu jostain muusta kuin stefoista, mutta mitään ulkoisia merkkejä vaurioista ei ollut.

Samoin ohjauslaakereiden kunto pitää vielä tarkastaa vaikka niiden kiristys poisti pahemmat väljyydet.

 

Josko sitä jo huomenna saisi laitteen ajoon.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s